.

Saturday, December 15, 2018

'M1 Revision Exam Notes\r'

'The  king-sized 50  revision Guidelines ? M1  OPHS The  free 50 Revision Guidelines for M1 If you can understand all of these you’ll do  precise well…  1. Understand what is meant by a  representative in Mechanics, and why all real? living systems have to be  modelled in order to be analysed theoretically  2. Know how everyday objects are modelled as Particle, Lamina, Rigid Body, Rod (Light, Uniform, Non? uniform), String (Light, Inextensible), Pulley (Light, Smooth),  scratch (Rough, Smooth), Bead, Wire  and Peg and the corresponding assumptions that go with  from each one of these  3.Know the difference between a Vector and a Scalar quantity, and be  competent to give an   pillowcase of each  4. Understand and use the idea of a  sender to represent displacements, velocities,  accelerations and  labours in a  shave  5. Know the difference between speed (a scalar) and  upper (a vector)  6. Know the difference between â€Å"mass” and â€Å" weight unit”  7. Know the difference between â€Å"gravitational acceleration” and â€Å"gravitational force”  8. Be able to  explain what a force is without  employ the word â€Å"force”  9. Be able to explain what time is without u goofg the word â€Å"time”  10.Given a velocity or acceleration in terms of unit i and j vectors, understand how to find its  magnitude and direction, and  viciou sness versa  11. Know how to work with i and j components  severally in calculations  12. Know how to write down  in a flash the position vector at time t of a particle,  disposed(p) its initial  position vector and the velocity with which it is moving  13. Understand the Triangle  uprightness and Parallelogram Law for combining vectors  14. Understand how to apply the  sinning and Co sin Rules for calculating angles between vectors 1 The Big 50 Revision Guidelines ?M1  OPHS 15. Know how to re cream  any vector (force, velocity, acceleration) into two perpendicular directions  victimisation sine and cosine respectively  16. Be able to  retell from memory at least  volt  assorted formulae  describing motion under constant  acceleration, using the five variables in the mnemonic â€Å"uvats”  17. Know how to construct and  exemplify time graphs for Displacement, Velocity/Speed and  Acceleration, with particular  mind of what can be determined from the slope of, and/or  the area under, the graph thus drawn  18.Be able to quote from memory Newton’s  trine Laws of Motion  19. Know how to calculate momentum  devoted the mass and velocity of a particle  20. Be able to explain the connection between Impulse, Force,  period and Momentum  21. Know the connection between the gradient of a slope and the tangent of the angle it makes with  the  even  22. Know how  to calculate any two of sin ? , cos ? and tan ? given the third, without finding the  jimmy of ? first 23. Know how to solve quadratic equations using a variety of methods besides â€Å"the formula”  24.Know how to solve simultaneous equations using a variety of methods  25. Be able to explain the connection between  crash Force F, Coefficient of Friction µ and Reaction  Force R, in particular being able to explain the  chance in which  attrition increases to a  maximum  nourish and then stays at that value  26. Be able to describe a scenario in which friction is acting up a slope, and then  other scenario in  which friction is acting down a slope    27. Understand how to read a given question in order to determine the  temper and direction of friction\r\n'

No comments:

Post a Comment