Saturday, December 15, 2018
'M1 Revision Exam Notes\r'
'The king-sized 50 revision Guidelines ? M1 OPHS The free 50 Revision Guidelines for M1 If you can understand all of these you’ll do precise well… 1. Understand what is meant by a representative in Mechanics, and why all real? living systems have to be modelled in order to be analysed theoretically 2. Know how everyday objects are modelled as Particle, Lamina, Rigid Body, Rod (Light, Uniform, Non? uniform), String (Light, Inextensible), Pulley (Light, Smooth), scratch (Rough, Smooth), Bead, Wire and Peg and the corresponding assumptions that go with from each one of these 3.Know the difference between a Vector and a Scalar quantity, and be competent to give an  pillowcase of each 4. Understand and use the idea of a sender to represent displacements, velocities, accelerations and labours in a shave 5. Know the difference between speed (a scalar) and upper (a vector) 6. Know the difference between â€Å"massâ€Â and â€Å" weight unitâ€Â 7. Know the difference between â€Å"gravitational accelerationâ€Â and â€Å"gravitational forceâ€Â 8. Be able to explain what a force is without employ the word â€Å"forceâ€Â 9. Be able to explain what time is without u goofg the word â€Å"timeâ€Â 10.Given a velocity or acceleration in terms of unit i and j vectors, understand how to find its magnitude and direction, and viciou sness versa 11. Know how to work with i and j components severally in calculations 12. Know how to write down in a flash the position vector at time t of a particle, disposed(p) its initial position vector and the velocity with which it is moving 13. Understand the Triangle uprightness and Parallelogram Law for combining vectors 14. Understand how to apply the sinning and Co sin Rules for calculating angles between vectors 1 The Big 50 Revision Guidelines ?M1 OPHS 15. Know how to re cream any vector (force, velocity, acceleration) into two perpendicular directions victimisation sine and cosine respectively 16. Be able to retell from memory at least volt assorted formulae describing motion under constant acceleration, using the five variables in the mnemonic â€Å"uvatsâ€Â 17. Know how to construct and exemplify time graphs for Displacement, Velocity/Speed and Acceleration, with particular mind of what can be determined from the slope of, and/or the area under, the graph thus drawn 18.Be able to quote from memory Newton’s trine Laws of Motion 19. Know how to calculate momentum devoted the mass and velocity of a particle 20. Be able to explain the connection between Impulse, Force, period and Momentum 21. Know the connection between the gradient of a slope and the tangent of the angle it makes with the even 22. Know how  to calculate any two of sin ? , cos ? and tan ? given the third, without finding the jimmy of ? first 23. Know how to solve quadratic equations using a variety of methods besides â€Å"the formulaâ€Â 24.Know how to solve simultaneous equations using a variety of methods 25. Be able to explain the connection between crash Force F, Coefficient of Friction µ and Reaction Force R, in particular being able to explain the chance in which attrition increases to a maximum nourish and then stays at that value 26. Be able to describe a scenario in which friction is acting up a slope, and then other scenario in which friction is acting down a slope  27. Understand how to read a given question in order to determine the temper and direction of friction\r\n'
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment